טלפון ישראלי בסין : 03-7223741

נייד בישראל : 054-6217030

דוא"ל: 037223741h@gmail.com

יגאל שלום . שוחחנו עם 2 חברות בתחום שהציגו לנו הכל וורוד כל כך קל וממש מהנה ,כאילו טיול מאורגן . ואתה באחת הפעמים כתבת שזה מסע . יכול לפרט יותר ? הם קצת הבהילו אותנו .

כן . אסביר . אני שומע איך רוב החברות העוסקות בתחום משקרים במצח נחושה את הלקוחות שלהם . מייפים הכל . מבטיחים דברים שאין סיכוי שיוכלו לקיים אותם {אז הם יתנצלו . אז מה } בעגת הרחוב הם "מחרטטים " בלי חשבון . חלק מתוך תרבות חרטוטים וחלק מתוך אי מקצועיות וחוסר הבנה מעמיקה את התחום . אני לכשעצמי לעולם לא אבטיח משהו אם אני לא בטוח במיליון אחוז שאני יכול לקיים אותו .

בואו נמשיך 

מסע הקניות בסין איננו טיול מאורגן ואין להתייחס אליו קפיצה לרודוס לחופשה . אבל אין זה אומר שלא צריכים להנות מהתהליך אם יודעים להתייחס לתהליך כאל מטרה שלשמה הגענו לכאן ואז בסיום יום העבודה אכן להנות . כמובן שתמיד צריך להתייחס להתהליך בחיוב ומיצוי כאילו באתם למסע רכישות מותגים בקניון . אתם מגיעים ל7 עד 10 ימים שבהם אני אמור לדחוס לכם בית שלם מורכב ומסובך מבלי לפספס כלום ,לשם כך אני צריך אתכם מרוכזים וממוקדים איתי .אני מלווה אתכם בעצמי בכל הקניות המורכבות שמצריכות בעל מקצוע כמוני . אני משרטט איתכם כל דבר עד לפרט הכי קטן . אני צריך להבין את רצונתיכם ולדאוג לכך שהיצרנים יבינו את דרישותיי . לפעמים אני מלחיץ. דוחק . מזרז אתכם ולחחף אתכם כדי להתקדם וז רק כי אני יודע כמה שעות אתם צריכים לשהות מקסימום אצל ספק זה או אחר . אני יודע מה שאר החברות עושות אבל אני לא עובד כך . אף אחד מכל החברות המלוות לסין איננו מגיע מתחום הבניה ,אף אחד מהם לא מקצועי באיזה ענף שקשור לבניה [זה בדוק ומוכח ] לפיכך הם יצמידו לכם מורגמנית ואתם תשברו את הראש מול היצרנים . ואם אתם תטעו כתוצאה ישירה של חוסר הבנה של התרבות השפה והחשיבה הסינית המסובכת לא תוכלו להתלונן למלווה הישראלי שלכם כי הרי אתם אלו שהזמנתם ככה " אתם טעיתם " . לא כך אצלי . אני צמוד אליכם ואני חיב לתכנן כל בורג במוצרים המורכבים שלכם כי אני יודע איך מתקינים אותם [זה המקצוע שלי } כי הרי אני זה שושה בקרת איכות ותיאום מידות מול תוכניות . ואם הנציג שלכם אינו נוכח בזמן התכנון איך הוא אמור לבדוק עבורכם בזמן קבלת הסחורה ? הרי המתורגמנית שלכם ממילא אינה יודעת מה לבדוק .לפיכך כמו שאמרתי זה מסע לא קל ולא וורוד ,אבל זה מסע חיובי עם מטרה מאד חיובית לחסוך מאות אלפי שקלים שאין לכם . 

 

יגאל שלום . האם עקב המלחמה עדיין ניתן לחסוך כמו בעבר ? שמעתי שמחירי ההובלה התייקרו . 

היי . אכן מחירי המשלוחים הימיים התייקרו ואף הכפילו את עצמם אבל זה גורע מהחיסכון משהו כמו 3 אחוזים מתוך 50 אחוז . כך שזה זניח לחלוטין . אני תמיד מפרסם ומחייב ללקוחות חיסכון של 50 אחוז מינימום ,בוא נגיד שבזמן המלחמה החיסכון יהיה רק 47 אחוז אז במקום לחסוך ממוצא של 250 אלף שקל , נחסוך רק 240 אלף . גם אם הייתי חוסך ללקוחות בימים רגילים 40 אחוז זה היה משתלם להם כי מדובר פה בסכומים ענקיים .

 

שלום, האם זה נכון שבערים אחרות בסין יכול להיות מגוון גדול יותר כגון בפושן או בגואנגזו ?

נתחיל בכך שרוב המפעלים בגואנגזו ובפושן מחזיקים כאן חנות מפעל מאחר וכאן בעיר אייו יש את המרקט העולמי שאין קניין בעולם שאינו מכיר ואין מפעל בסין שלא יהפוך עולמות לפתוח תצוגה כאן .... בכל עיר בסין תוכל לרכוש תכולת בית זהה, בכל עיר בסין בונים מאות אלפי בתים בשנה, מישהו מכם חשב שסין אינה בונה לעצמה קודם? מי שלומד על סין יבין שהיצוא לעולם הוא רק 10% מהתוצר שלהם כל השאר מיוצר עבור הצריכה של סין עצמה ,תנופת הבניה בערים בסין היא מטורפת המפעלים מייצרים נון סטופ עבור צריכה מקומית קודם כל. לכן בכל עיר תמצאו הכל בלי כל בעיה, בכל עיר יש שווקים גדולים לכל המוצרים לעיתים תמצאו בפושן מבחר גדול יותר של מוצרים שאתם לא צריכים וגם אם תרצו לא תוכלו להרשות לעצמכם אותם כגון ברזים מצופים זהב או כסף, אסלה חשמלית מחוממת אריחים עם עיטורי זהב וכסף אמיתי . ארונות מטבח חשמליים עם שלט ברזים זורמים במחיאת כף או סלון עם סמלים של מרצדס וכו. פריטים בעיקר שמתאימים לשייחים מסעודיה עם עיצוב עזתי בעיקר ומחירים כפולים מישראל ... בכל עיר גדולה כזו בסין לא תמצא מחירים זולים כמו באייו מהסיבה הכי פשוטה, אין כאן מעמ ומיסים, אין ארנונה אין תנאי העסקה אין אגרות שילוט והוצאות מיותרות וכאן בעיר הכל בסיטונאות בלבד . יוקר המוצר קודם כל נקבע על פי "תקורות " העסק סביבו. כלומר במבה זהה תעלה בבני ברק או בירוחם הרבה פחות ממה שהיא תעלה בצפון תל אביב ,והערים הגדולות האלו בסין הן הרבה יותר יקרות מצפון תל אביב.

שאלות ותשובות - יבוא אישי מסין


האם באמת לוקחים אותנו למפעלים בסין?

לקנות במפעלים בסין ? אתה או כל אדם פרטי ? בגואנגזו ? בפושן? אין מצב. קשקוש בלבוש! שם יקחו אתכם ל CCC שזה קניון לקרמיקה יוקרתי ברמות מטורפות או ל לובר רהיטים שזה קניון נוסף של רהיטים יוקרתיים של מאות אלפי יואן לסלון . אף מפעל לא ימכור לך יחידה או 2 או 3 או 200 מר קרמיקה אין לו זמן עבורך והוא לא מעוניין להתעסק איתך בכלל . עבור כמויות קטנות יש את הקניונים היקרתיים שלהם כמו בהונג קונג או בישראל ! לכמות כזו יש להם בגואנגזו ובפושן קניונים שלשם לוקחים אתכם המלווים שלכם ושם תשלמו מחיר של ישראל ואף יותר , או לרחוב עודפי היצוא בפושן שנפסלו לייצוא לעולם בגלל איכות ירודה ובגלל תנאי תקן ירודים מאד וסוג ב . ברחוב עודפי הייצוא שנפסלו לאירופה ואמריקה שם כן תוכל לקנות , אלו המפעלים שכולם מדברים עליהם ! יש מפעלים שמחזיקים סטוקים של אריחים שונים ומשונים שיש בהם איזה פגם כלשהו באיכות ואפשר לקנות אצלם כסוג ב . ואם "מוצרים פסולי ייצוא וסוג ב " חפצה נפשכם לקנות סעו לאחד הכפרים הערביים בארץ יש שם את הסחורה הזו לכן שם זול יותר לעומת פנים הארץ ולא תצטרכו לעשות מסע מפרך לסין הרחוקה...

אייו יותר קטנה מגואנגזו ופושן . רק 8 מיליון תושבים וקנינים ואנשי עסקים זרים ופועלים מכל קצות סין מועסקים כאן . רק 200.000 מפעלים סביב העיר . רק 4 וחצי מיליון מר של מרקט עולמי שמציג את מיטב היצרנים בסין . רק 2 מיליון קנינים מכל העולם בכל דקה נתונה בעיר . אייו נותנת מענה לכל אדם לכל כמות ולכל ארץ במחיר זול מכל עיר אחרת בסין. וזה בדוק... גואנגזו ופושן יקרות מאד ולישראלי שבא מישראל היקרה לבוא לקנות באזור יותר יקר מישראל בשקלול סופי הרי זה טפשי מאד !! למה החברות האחרות לקוחות לגואנגזו ופושן עניתי מאות פעמים בעבר . חברות אלו לוקחות אותך לקנות מוצרי מדף בקניון .אלו חברות שמתעסקות בנעליים ביגוד. צעצועים. תחתונים. אלקטרוניקה. ועוד ועוד, רוב רובם יושבים שם ללא מעש ומחפשים את עצמם. כל כולם עובדים מול ישראל , וחלק גדול מהם מהמרים מקצועיים בקזינו במקאו הסמוכה !  רוב רובם בעלי חובות בישראל ,או עבריינים קטנים שברחו מישראל ואינם יכולים לחזור ועוד כהנה וכהנה סיבות.

ואם אתה בוחר "חברה " לכאורה [ למעשה אף אחד מהם אינו חברה חוקית בסין ] שהתמחותה בליווי לקוחות לרכישת טמפונים או גרביים שילוו אותך לקנות את הבית שלך אז למה שלא תבחרו נהג משאית להטיס את המטוס שלכם לכאן ?!


שמי רינה ואנחנו מתכוונים להתחיל שלד בקרוב . מסיור שערכתי באתרי אינטרנט מצאתי שהאתר שלך מאד מרתק עם הרבה חומר מעניין וגלוי . דבר אחד שמתי לב שאתה לא מסכים עם שאר החברות לגבי ימי הליווי .כולם טוענים שאפשר לגמור את כל התכולה ב5 ימים ואילו אתה אומר בין 7 ל14 יום . מה הסיבה שהם מסוגלים ב5 ימים ואתה לא ?

שלום רינה קודם כל תודה על דברי הפתיחה . אני לא מסכים עם הרבה דברים שיש "בחברות " המלוות אבל זה לפעם אחרת ... מי שאומר לך שהוא יכול ללוות אתכם 5 ימים ואתם תסיימו את הבית , טועה ומטעה . אולי אתם באים לרכוש מוצרי מדף ומה שיש קונים מהר חפוז ופזיז . זו לא הדרך שלי ,כשאני מזמין ללקוח מטבחים אני יושב איתו בחברת המטבחים יום עד יומיים עד שהכל ברור משורטט מפורט עם הדמיות ומפרט טכני בסינית ובעברית עד לפרט הכי קטן .

כשמזמינים דלתות פנים ודלת חזית אני עורך סקיצת עבודה למפעל עם הדמיה של הדלתות עד לפרטים הקטנים ביותר שהם חשובים ביותר ,שוב כמה שעות . מקלחונים .חלונות . מעקות .מדרגות . שערי חניה וכניסה לחצר . גדרות סביב הבית . מעקות ,זכוכית טריפלקס . כל זה דורש שעות וימים של הכנות שירטוטים .תוכניות ביצוע . והדמיות ... מי שאומר לך 5 ימים מתכוון שתטיילי בקניונים תקני מה שבא לך והם יעמיסו לך את זה למכולה . אצלי זה לא עבד ככה מעולם , ולא יעבוד ככה לעולם . אני "קצת " יותר אחראי מכל הארחי פרחי האלו [בלשון המעטה ] אצלי הלקוחות קונים מוצרים שאי אפשר לרכוש בערים אחרות בסין בסיטונאות במחירי סוחרים . לכן הלקוחות פשוט לא מוותרים על רכישת עוד ועוד כגון .מגבות ,כלי מטבח ושף , מצעים איכותיים שעולים 10 % מהמחיר בארץ , צעצועים לילדים בסיטונאות . משחקי גינה . אפילו סירות זודיאק קנו לקוחות שלי בסיטונאות .כלי עבודה לבית . כאן במרקט העולמי ניתן למצוא כל מוצר לבית מקטן ביותר ועד הגדול ביותר ,ולאחר סיום הקניה הכבדה הלקוחות מתפרעים על המרקטים כאן וקונים הכל במחירים מצחיקים . כשתדברי עם הלקוחות שלי תשאלי אותם כמה פעמים לפני קבלת מחיר מהקונה אני מבקש מהם לא להראות התלהבות מהמחיר . הם פשוט לא מצליחים לשלוט ב ואווו שלהם .


עשינו תכולת בית בגואנגזו עם חברה מלווה, הקניה נראתה חוויה והרגשנו בהיי ביום הראשון כשלקחו אותנו לקניונים .אבל כבר ביום השני ובעיקר ביום השלישי ראינו שהמוצרים אמנם יפים אבל המחירים יותר יקרים מישראל. התקשרנו עם בעל החברה המלווה בישראל [הוא לא היה איתנו היה רק בחור סיני שחיכה לנו וליווה אותנו] ואמרנו לו שזה לא מה שהוא הבטיח לנו וסירבנו להמשיך לקנות. בערב בעל החברה התקשר אלינו ואמר שהוא הורה לסיני המלווה שלנו לקחת אותנו למקומות זולים יותר. למחרת הסיני שלו לקח אותנו בעיר פושן לאיזה רחוב של מפעלים ושם הציגו לנו "זבל" במחיר של זבל. מסתבר שאלו עודפי ייצור. במלון פגשנו עוד שני זוגות שנסעו עם ישראלי אחר וגם הם התאכזבו מהמחירים והם אמרו שגם אותם לקחו לרחוב עם "הזבל" בסופו של יום החלטנו לא לרכוש כלום ולחזור לישראל ריקים . השאלה שלנו. למרות שהפסדנו את העלויות ההגעה והשהייה כ 3500 דולר, האם נוכל עדיין להיות בקוו החיסכון אם נבוא אליך לאייו עבור בית של 220 מר. עלי לציין שהגענו ל-2 לקוחות שלך באזור נהריה ביקרנו בביתם ואהבנו מאד [לא הגענו דרכך אליהם אלא דרך אחותי שגרה לידם] הלקוחות האלו אמרו עליך דברים נהדרים אמרו שאתה מקצועי מאד שפתרת להם הרבה בעיות ושהיה מאד נחמד להיות איתך בסין והתייחסת אליהם כמו אל משפחה . ואף אמרו לנו שביקרת אצלם בהקמת השלד ולאחר שסיימו את הבית ביקרת אצלם שוב גם ונתת להם שרות ללא דופי. אני מקווה שתוכל לעזור לנו גם.

קודם כל תודה לך ותודה למשפחות מאזור נהריה שהמליצו עלי .וצר לי שהתאכזבתם עם חברה מלווה אחרת ואיני רוצה להטיף לכם מוסר על חלב שנשפך ובטח לא לזרות לכם מלח על הפצעים . לפיכך אני מכאן אנסה לסייע לכם לסיים את הבית בעלויות הכי נמוכות שאפשר ...

אכן מבלי חלילה להשתחצן אני מקצועי בתחום הבניה וביבוא חומרי בנין מסין . החשוב מכל שאני עושה הכל על מנת לרצות את הלקוחות שלי במסגרת האפשרויות שלי . צרי קשר דרך האתר ואעשה ככל האפשר על מנת לסייע בעדך .

ומה שאכתוב עכשיו הוא עבור לקוחות אחרים לא עבורכם . מכאן אני מקווה שיהיו לקוחות שיבינו שפשוט קל מאד לעבוד עליהם ולהציג לכם מצגות שווא עם פירסומים וקידומים בגוגל ,עם פרסומים והשקעה של עשרות אלפי שקלים במדיה כשהם מציגים את עצמם "כמומחים " הכי וותיקים " זה 15 שנים של נסיון " מחברת בת של חברת אם מקבוצת א ...... ן משהו כאילו הם איזה קואפרטיב ענק וכאילו אתם לקוחות שמתכוונים לייבא מטוסי בואינג לישראל. 

אתם מייבאים רק תכולת בית והמלווים צריכים להיות רק מקצועיים בענפי הבניה וביבוא חומרי גמר תכולת בית זה מקצוע שצריכים להבין בו . זה לא למרוח שפכטל על קיר ולסצום חור . . אף אחד מכם לא צריך מנכל חברה או נשיא חברה מקבוצת חברה פלצנית זו או אחרת ,או מנהל פלצן שכל מה שיש מאחריו זה איזה אתר אינטרנט עם תמונות מאיזה קטלוג או מתצוגה שהם ראו באיזה מקום פעם והוא בכלל מייבא תחתונים ונעליים או סתם מחפש את עצמו . רבותיי כל יום שומעים על לקוחות שנכוו או נפלו עם חברה לא מקצועית ואתם ממשיכים ליפול איתם .. תפסיקו כבר להיות תמימים ,מה עובר עליכם ...


שלום שמי נתן ואני בונה בית של 300 מר.
כמה ימים אנחנו צריכים להיות בסין כדי לרכוש בית בגודל 300 מר בערך? ואנחנו רוצים לרכוש הכל כולל מה שציינת, גדרות שערים מטבחים ונגרות זכוכיות לטריפלקס למעקות מרפסות שלנו ומעקה זכוכית גם סביב הבריכה . כל מי שדיברתי איתו אמר ש5 עד 6 ימים מספיקים לרכוש הכל.

מי שאמר לך שב 5 עד 6 ימים ימים מספיקים לרכוש בית של 300 מר כולל רכישה של כל המוצרים המורכבים שציינת כאן הוא קשקשן לא מקצוען טיפש וחסר תועלת שטועה ומטעה מתוך טימטום וחוסר מקצועיות. קרא את תשובתי בשאלה למעלה.

שכנים שלי נסעו לסין לייבא תכולת בית והם חזרו לפני 3 ימים וטענו שהכל היה מצויין עם המלווים והם ממש עזרו להם . למרות שהחברה שלוותה אותם חדשים יחסית בתחום. מה החשש שמדברים עליו כל הזמן?

החשש הוא ממש פשוט . כל מי שנוסע לסין עם כל מלווה שיקחו הם ירגישו התרוממות רוח שם . אנחנו ישראלים וכייף לנו לפגוש ישראלים אחרים בעולם בעיקר כאלו שמפנקים אותנו ונחמדים אלינו בסין יחד עם איזו סינית חייכנית " והסחבקיידה" של הישראלים והכל נראה מה זה סבבה , אבל אנחנו לא באנו לטיול ולמפגש חברים ואנחנו לא עושים " מנגל " כאן, אנחנו כאן משקיעים את הכסף האחרון שיש לנו ולרוב אין לנו , וטעויות לא באות בחשבון, חוסר מקצועיות יחריבו לכם את הבית במקום לבנותו! להיות נחמד זה חשוב אבל לא מספיק חשוב לתהליך הזה כי המהלך הרכישה אתם לא תדעו כלום על התוצאות ולא תשערו האם חסכתם ,האם יגיע תקין . האם אין הפתעות לא נעימות . האם המידות נכונות ץ האם המוצרים תואמים לצורך בישראל . האם זה יגיע בזמן . האם זה יגיע בכלל ? הרבה מאד פרטים לא ידועים לכם מראש והטיול המאורגן שלכם נראה מה זה סבבה . אבל אף אחד לא יהיה מאושר להיכנס לניתוח אצל נהג טרקטור רק כי הוא נחמד חייכן מסביר פנים ועושה אחלה מנגל . 

תהליך הקניה עובר חלק ברוב המקרים כי בתהליך הקניה אף אחד מכם לא צופה בעיות עתידיות ואינו יודע שבכל הזמנה נתונה שביצעתם חלפתם על בעיות רבות מבלי ששמתם לבכם אליהם . אתם מזמינים מוצרים וחושבים שהקניה היא כמו בישראל בוחרים מוצר וזהו והספק "מובן מאליו " שיודע את כל הפרטים והדרישות של המוצר, אז תתכוננו להפתעה ,הספק אינו יודע ואינו חושב שזה מובן מאליו, כל בורג בסין חובה לציין אצל הספק, לא ציינת? לא תקבל ואם אתה לא מקצועי ולא יודע מה לציין ולהקפיד תתכונן להרבה מאד בעיות בקבלת הסחורה ובעיקר בעיות שיתגלו בהתקנה . תהליך הקניה מלווה בהתרוממות רוח של וואללה איזה כייף הכל בסדר גמור איזה דברים יפים ואיזה כייף לטייל בסין. ממש חוויה של טיול בפריס עם תרבות שונה אנשים אחרים אוכל מוזר ממש כייף. הכייף הזה ייגמר מהר מאד כשתתחילו לעמוד מול הצרות והבעיות שקיבלתם מול מלווה לא מקצועי כל עוד לא קיבלתם את הסחורה בישראל בדקתם אותה וניסיתם להתקין אותה שום דבר אינו התרוממות רוח . תהליך הקניה הינו רק 10 אחוז מכל התהליך. והוא אינו משקף את ההמשך כלל וכלל, ההמשך צופה בחובו הרבה בעיות, תקלות, חוסר התאמות, ואכזבה רבה.

רק בעל מקצוע שמגיע מענף הבניה יודע לצפות את שיטת ההרכבה שיטת ההתקנה וכיצד מתקינים מוצר זה או אחר כיצד בודקים מוצר זה או אחר וכיצד מקפידים על ייצור פריט זה או אחר ומתאימים אותו לצרכי הארץ. התרוממות רוח קיימת אצל רוב הלקוחות שנוסעים לסין כמעט עם כל חברה ,יש כאלו שכבר שמעתי שגילו שהמחירים יקרים הרבה יותר בגואנגזו או פושן וחזרו לארץ בלי לקנות . ישנם כאלו שלא בדקו מחירים וגילו ששילמו יקר רק אחרי הקניה, היו אפילו כאלו שהרגישו כזה "היי " שכל יומיים החליפו בית מלון כדי להנות יותר מבתי המלון .מוזר אבל זה מה שהיה . אבל הרוב נתקלים בבעיות רק אחרי הקניה, המכולה לא מגיעה בזמן. מוצרים חסרים, מוצרים שונים ממה שהזמנתם , מוצרים שהזמנתם הגיעו אך לא תואמים להתקנה בבית שלכם .חוסר בפריטים מתוך המוצרים עצמם . או מוצרים שגיליתם שהאיכות שלהם גרועה ולא כמו שראיתם בתצוגה או חשבתם שהם.


logo בניית אתרים