טלפון ישראלי בסין : 03-7223741

נייד בישראל : 054-6217030

דוא"ל: 037223741h@gmail.com


יבוא תכולת בית מסין - מה ההבדל בין YIWU ל גואנג'ו

גאונגזו ופושן כלומר פרובינציית גואנגדונג הענקית עברה רפורמה לפני כ10 שנים רפורמה שהקפיצה את כל המחירים בעשרות אחוזים נוספים .ממש כמו בישראל ,יוקר מחיה מטורף כמו בישראל !

 .הרפורמה כללה .תנאי העסקה מחודשים לעובדים קיימים ולעובדים חדשים. לא עוד שכר משתנה ממעביד למעביד .אלא שכר מינימום פי 4 מהקיים. בנוסף קבע הממשל תנאי פנסיה ותנאי העסקה לעובדים עם תנאים סוציאלים ומגורים נאותים לעובדים. 

מיד עם כניסת הרפורמה במס בפרובינציה "קפצו " המחירים בין 30  ל 50 % .מאז הדירו רגליהם עשרות אלפי יבואנים ועברו לרכוש במחוז צאייזאנג .היינו yiwu ובצפון סין . 

גוואנג'ו ופושן הפכו לאחת הערים היקרות בסין .העיר הראשונה שנפתחה למערב הפכה להיות האחרונה בעדיפות למערב.  

 באזור הזה שהוא גודל מדינה מחירי הדיור עלו במאות אחוזים .מחירי המוניות. הדלק .בתי המלון שילשו את המחיר כשאורחים נדרשו לשלם 150 $ על חדר מעופש במלון 3 כוכבים .שכירות דירה של 2 חדרים שעלו 150$לחודש קפץ ל 800 $ לחודש [דומה למה שקרה בישראל] יוקר המחיה עלה פלאים . בעקבות כך זינקו מחירי המוצרים הדלק עוד ועוד . חומרי הבנין התייקרו כבר 5 פעמים ולפני כחודש התייקרו שוב לקראת ראש השנה הסיני בעשרות אחוזים שוב .

גואנגזו הפכה להיות יקרה כמו הונג קונג ,לונדון ניו יורק ותל אביב  . מחירי תיירים מופקעים .סוחרים שמתמקחים ועושים הנחה ממחיר מקסימלי מופקע [כמו בישראל] כשהמחיר רשום על המוצר 800 יואן ואתה מקבל הנחה עד 40 % ולאחר ההנחה דפקו אותך במאות אחוזים .בדיוק כמו שיטת המכירה באולמות בישראל . שיטה זו ידועה בעולם במדינות וערים יקרות בלבד.

המיסים הישירים וההעקיפים והמעמ 18 % .ההוצאות היקרות . שכר העובדים הגבוה . תנאים סוציאליים רבים ועוד ועוד .הפכו את העיר הזו לאחת היקרות בסין  העיר הפכה ללא רלוונטית לכמויות פרטיות או קטנות מדי כגון רכישת תכולה לוילה או לבנין שלם אפילו ..

מחירי הדירות והבתים התייקרו בעשרות אחוזים .מחירי חומרי הבנין וציוד לבניה קפצו בעקבות כך בעשרות אחוזים נוספים . יוקר המחיה בחבל זה הפך לבלתי נסבל במימדים של סין .

השכר עבר את ה 15000 יואן לחודש .כשב YIWU השכר עומד על 4000 יואן לאותה משרה . תושבים בגונגזו פושן והסביבה מדווחים על חוסר יכולת "לגמור את החודש " גם עם שכר של 15000 יואן לחודש.

מזכיר מאד את מה שקורה אצלנו בישראל . זוג שמביא הביתה שכר של 30000 שקל עדיין נשאר כל חודש במינוס בבנק . שלא לדבר על לבנות בית עם משכנתא ומחירים מופקעים של כל מוצר ומוצר . לא לחינם לקוחות" שוטפים"  את העיר YIWU בקניה של גמר לבית והסוחרים והיבואנים בישראל מגיעים הנה תדיר בכל ימות השנה .


YIWU
עיר מסחר תעשיה וייצור בלבד . התפתחה ב 10 שנים האחרונות במהירות שאין לה תקדים . מפעלים רבים הרחיבו את פסי הייצור שלהם . המרקט העולמי שהיה בגודל מיליון וחצי מ'ר גדל בעוד מיליון מ'ר ועומד על שטח של 4.1 מיליון מ'ר .

אלפי מפעלים מחבל גונגזו פושן שנזן וכל חבל גונגדונג בדרום סין העתיקו מפעליהם לאזור העיר YIWU כדי להתמודד עם העלויות היקרות בגונגזו והסביבה בדרום סין .   גונגזו כבר מזמן לא רלוונטית.

http://chabadyiwu.org/    בית חבד אייו 

זכור לי שלפני כ 6 שנים הגעתי לגונגזו כקנין של חברת בניה גדולה בישראל .  ביליתי כחודש ימים שם באיתור ספקים ומפעלים , מצאתי מחירים מאד יקרים אפילו ביחס לישראל ,אבל לא ממש הצלחתי להבין למה ?

שהרי כולם דיברו על דרום סין  ,והנה אני לא מצליח למצוא מחירים סבירים אפילו ביחס לישראל אלא קניונים לאנשים פרטיים בלבד ובכמויות קטנות מדי המחיר יקר מישראל .

משם טסתי לעיר YIWU חרשתי את כל המרקטים בעיר וגיליתי עולם ומלואו במחירים שלא יאמן , ומאז אני כאן
 
כאן מצאתי את החלופה הטובה ביותר שקיימת לגואנגזו פושן שנזן וחבל גונגדונג בדרום סין שהפכה יקרה עוד יותר ובינה לבין המחירים של הונג קונג ,לונדון.ניו יורק ,תל אביב ,אין כל הבדל.

https://www.tripadvisor.co.il/Attractions-g608470-Activities-Yiwu_Zhejiang.html   אטרקציות ב אייו 

באייו רחובות ושכונות שלמות הם מרקטים משגשגים . מפעלים רבים הוקמו סביב העיר .כאן תמצאו אפילו מפעלים ישראליים כגון דלתא . טופ טן .אודיס .קרולינה למקה . יצרני קרמיקה מפורסמים. יצרני ברזים וסניטציה .רהיטים .פרקטים. דלתות .זכוכיות .מפעלי ברזל .מרכז העצים והלבידים ועוד ועוד ...

ב YIWU כולם נחשבים קונים סיטונאים . המסחר בעיר בנוי לכמויות קטנות . יבואנים שמגיעים לכאן רוכשים מגוון עצום בתוך מכולה אחת .קרטון אפילו מכל אייטם בלי כל בעיה בכלל . בלי הגבלה כלשהי . ובמחיר סיטונאי ,כמות קטנה ככמות גדולה .

כל סחורה שיש במחוז גואנדונג [גואנג'ו פושן שנזן שונדה וכו ] יש גם ב YIWU בשנגחאי בביג'ין ב האנגזו ובכל הערים בסין .  באותה האיכות בדיוק  באותה רמת גימור במדוייק .[ההבדל היחידי הוא כמות והוצאות מקיפות של המחוז יחד עם המיסים היקרים בערים אחרות עם יוקר מחייה מזעזע ] 

מתוך קטעי עיתונות מישראל

מתוך קטעי עיתונות 
סין: מחירי הבתים החדשים זינקו ב-15%

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה, במחוזות גואנגג'ואו פושן ושנזן שבדרום סין זינקו מחירי הדירות ב-20%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשנגחאי עלו מחירי הדיור ב-18% ואילו בבירה בייג'ינג טיפסו ב-16% 
סוכנויות הידיעות  .

לא רק אצלנו: מחירי הבתים החדשים בערים מרכזיות בסין זינקו ביותר מ-15% בחודש החולף, כך מדווחות סוכנויות הידיעות. המחוזות המובילים בעליות המחירים: גואנגג'ואו ושנזן שבדרום הרפובליקה העממית. בגואנגג'ואו בפושן ובשנזן טיפסו מחירי הדירות ב-20%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בשנגחאי עלו המחירים ב-18% ובבירה בייג'ינג ב-16%. מתוך 70 הערים המרכזיות בסין, 69 רשמו עליית מחירים, כך על פי לשכת הסטטיסטיקה המרכזית הלאומית במדינה.   מספר רשויות מקומיות בסין כבר הידקו את מדיניות הנדל"ן מאז חודש נובמבר האחרון, והחלו לנקוט בצעדים כגון הגדלת ההון העצמי לרכישת דירה שנייה מ-60% ל-70% במחוזות שנזן, גונאגזו . פושן  וחבל גונדונג . שנגחאי וגואנגזו. זאת בנוסף להבטחות להגדלת שיווק הקרקעות כדי להגדיל את היצע הדיור. בעקבות התייקרויות אלו עלו שוב מחירי המוצרים לבניה בחבל גונגזו פושן והסביבה. הרפורמה שהוטלה לפני מספר שנים גרמה ממילא לעלית מחירים מטורפת במחוזות גאונגזו וחבל גונגדונג ,ועם התחדשות עלית מחירי הדיור שוב התייקרו כל המחירים בדרום סין ,ומחירי חומרי הבניה קפצו בעשרות אחוזים נוספים . שוב גונגזו פושן ושנזן הפכו ללא רלוונטיים יותר מבעבר  .מפעלים רבים הודיעו שיעתיקו פעילותם לצפון מרכז סין כבר מיד לאחר ראש השנה הסיני החל לקראת סוף ינואר כדי לעמוד בתחרות ,  מחוז zhejiang  .הכולל בתוכו את עיר התעשיה והמסחר yiwu שבה שוכן מרכז הסחר העולמי על שטח של כ 2.5 מיליון מ'ר הפך למחוז המעודף על מפעלי הדרום כיעד להעברת הייצור . ובעקבות כך העיר yiwu הפכה ליעד מעודף עבור כל קניני העולם בכללם גם ישראל .שוב ימי הזוהר של גונגזו פושן וחבל גאונגדונג הגיעו לקיצם.

צרפתי קטעי עיתונות שהעתקתי מגוגל. כל אחד מכם יכול למצוא בגוגל חומר על ערי המסחר בסין ולהיווכח בעצמו עד כמה שוני קיים במחירים מעיר לעיר בסין.

סוכנויות הידיעות 
פורסם  12.04.11 10.32

קבוצת פוקסקון טכנולוגיות, יצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם שמייצרת גם את כל המכשירים עבור אפל, סוני והיולט פקארד, מתכננת לחתוך בהדרגה ברבע את כוח העבודה שלה שמונה כ-400 אלף עובדים, בעיר הסינית הדרומית שאנזן ולהעביר חלק נכבד מהייצור אל פנים היבשת. הפעילות שלה בשאנזן, הסמוכה לגואנג'ו ופושן במחוז גאונדונג הפכה ליקרה מדי .

הצמיחה החריפה של מחוז גואנדונג בסין הקפיצה גם את המשכורות ויצרה יותר אפשרויות במחוזות עניים בפנים היבשת הסינית, דבר שמשפיע על ההגירה ומותיר במחזותיהם אנשים רבים שבעבר עברו לאזורי גואנגדונג העשירים יותר בחיפוש אחר עבודה .אלו  היום נוטשים את מחוז גואנדונג היקר למחיה ועוברים לערים זולות יותר בחיפוש אחר עבודה.

זה מצטרף לגל של תעשיינים, גדולים וקטנים, שיוצאים מאזורי הייצור הסינים הממוקמים לאורך החוף בדרום ועוברים לאזורי ייצור זולים יותר במחוזות בתוך היבשת או מחוץ לסין לחלוטין. זהו סימן ברור שימי הזוהר של דרום סין כאזור ייצור בעל עלויות נמוכות מסתיימים. [דרום סין =  חבל גואנדונג  . גואנגז'ו פושן שנזן ]

אנדי לין, מנהל מכירות ייצוא במפעל בגדים קטן בגואנגז'ו, אומר כי הבעלים פתח מפעל נוסף במחוז ג'יאנגקסי בצפון כדי להתמודד עם עליית מחירי הבדים והמחסור בעובדים שיעבדו במשמרות סוחטות של 14 שעות כשהם זוכים ל-90 דקות הפסקה בלבד לאורך כל היום. העובדים תופרים חולצות פשוטות המיועדות לשוק היפני, הישראלי, הדרום קוריאני והמקסיקני.   בין 30% ל-40% מהעובדים המהגרים מערי הבית שלהם לא חזרו למקומות העבודה שלהם במפעלים במחוז גואנדונג שהוא לבו של אזור התעשייה לאחר חופשת ראש השנה הירחית הסינית בפברואר האחרון", אומר סטנלי לו יו"ר הפדרציה ההונג קונגית לתעשייה. בשנים קודמות רק כ-10% עד 15% מהעובדים לא חזרו.

זאת למרות שהרשויות בגואנדונג העלו את משכורות המינימום בכ-20%  נוספים במרס כדי למשוך עובדים חזרה. הם גם מנסים למנוע את הפניית תשומת הלב לבעיות התעסוקה, כפי שאירע בשנה שעברה כשהתקשורת העולמית כיסתה את ההתאבדויות במפעלי פוקסקון שבהם מייצרים את המכשירים של אפל ואת שורת השביתות שפגעו בייצור במפעלים בבעלות חברות הונדה וטויוטה. אלפי מפעלים מאיזור פושן שנזן גואנגזו שכרו ביתנים במרכז הסחר העולמי בעיר YIWU .מרכז המתמחה במכירות סיטונאיות בכמויות קטנות. כל זה כדי להתמודד עם ירידת המכירות , ובעית מחסור בפועלים .

כתבות כאלו ואחרות הופיעו בעיתונים השונים בשנים האחרונות .מאז הודפסו כתבות אלו המצב בחבל גואנגדונג אף החמיר . כעת מדברים על  כ 70%   נטישת עובדים את המחוז .התייקרות חומרי הגלם ושכר העבודה הגבוה בנוסף ליוקר המחיה בפרובינציה הבריחו גם יבואנים וותיקים וגרמו להם לחפש שווקים חדשים בצפון סין .מתערוכה לתערוכה שמתקיימת פעמיים בשנה בגוואנג'ו ניתן להבחין בנקל בהתמעטות המבקרים . 

הרבה מקומות תצוגה לספקים נותרים ריקים , כשבשנים קודמות כדי להציג בתערוכה כזאת היה הספק משלם הון עתק בנוסף לתשלומים " מתחת לשולחן " שלא לדבר על פרוטקציה בממשל הפרובינציה .

כך הפכה YIWU תוך מספר שנים למרכז הסחר העולמי של סין .כשהשכילו חברי הממשל ב  בפרובינציה צאייזאנג  [YIWU] לקרוא נכון את המפה .והקימו מרכזי סחר ענקיים מרכזים לוגיסטיים עצומים .בתי מלון נוספים. עידוד למפעלים בדרך של הקלות מס והחזרי מס מלאים וכדומה . ובעיקר התרחקו מהטעויות שעשו חברי הממשל בחבל גוואנדונג. 

 העיר YIWU שהייתה  עד לפני כ מספר שנים עיירה טיפוסית , הפכה לעיר גדולה ויצרנית גדולה מקדמותיה . נוסיף לזה שזו עיר ללא מעמ .עיר שכל העסקים בה משלמים מס אחיד בלבד נמוך מאד .אין כאן חיובי ארנונה לא לעסקים ולא לבתים פרטיים . החשמל מאד זול . תשלומי המים מגוחכים ביותר . פועלים יש בשפע .והשכר שהם משתכרים מותיר להם מחצית לחיסכון , ארוחת צהריים מלאה במסעדת פועלים סינית תעלה להם כ10 יואן [6 שקלים ] חדר להשכרה 120 שקל לחודש . העיר היחידה בסין שיש בה אפס אחוזי אבטלה .

הפועלים מגיעים לכאן מכל רחבי יבשת סין כדי לעבוד ולשלוח למשפחתם כסף למחייה . היצע רב של פועלים .אזור מחייה זול מאד. מחוז ללא מיסים ומעמ . אין כל מס עקיף .אין דוחות חניה . כל יואן כאן הוא כוח קניה של לפחות 20 שקלים ביחס לישראל . צלחת אורז במסעדה תעלה יואן 1 .[0.60 אג] . קטנוע רגיל לפועל נמכר כאן ב 1200 שקל . מחיר של אופניים בישראל.

ובכל זאת מלחמת הקיום בעיר סיטונאית כזו קיימת במלוא העוצמה .היצרנים והסוחרים מתחרים ביניהם במחירים ,ונלחמים על כל יואן .זו הסיבה שהם מצמצמים בהוצאות תפעוליות ככל האפשר. לעיתים הרווח הגולמי שלהם כל כך נמוך במכירה סיטונאית שהם יתישו אותנו כדי שנשלם הובלה של 20 יואן למחסן שלנו [12שקל ] . עד כדי כך!!!

YIWU העיר הכי מסחרית בסין כיום וצומחת למרות ירידת הצמיחה בערים אחרות בסין .העיר מרכזת אליה מיליוני לקוחות וקנינים מכל העולם.  ורק מכאן יוצאות כל לילה 3000 מכולות. 

ביקור במרכז הלוגיסטי בעיר ימחיש לכם עד כמה זה נראה הזוי כשתורים של  קילומטרים רבים של משאיות עמוסות מכולות ממתינות לכניסה למרכז לוגיסטיקה ומשם לנמלים בסין . 

רוב האולמות תצוגה בYIWU אינם "פלצניים" החנויות המפעלים והסוחרים כאן מציגים את הסחורה שהם רוצים למכור , ולא "פוזה". כאן לא יצאו מגידרם כדי להשקיע באולמות תצוגה מפוארים כמו בארץ .לא קמפיינים פרסום במאות אלפי דולרים . לא דוגמניות .או משרדי יחסי ציבור ,לא תמצאו כאן מזכירות .נהגי בוס. פקידות מיותרות .עובדים עבי כרס.  אין כאן הוצאות מיותרות .כאן מוכרים מוצרי בניה וכדי להיות תחרותיים במחיר מקצצים בהוצאות מיותרות...

כאן אצלנו לא מוכרים תדמית. ולא פלצנות מיותרת. זו אחת הסיבות  ש YIWU היא העיר הכי זולה בסין.

https://www.tripadvisor.co.il/Attractions-g608470-Activities-Yiwu_Zhejiang.html
אטרקציות ומלונות באייו בסין


logo בניית אתרים