טלפון ישראלי בסין : 03-7223741

נייד בישראל : 054-6217030

דוא"ל: 037223741h@gmail.com


יבוא בית מסין .שיטות המסחר וההתמקחות בסין.

שיטות המסחר וההתמקחות בסין .

סין ,רבותי זה לא ישראל [וגם לא אירופה ואמריקה ] אבל אותנו מעניין ישראל לכן נתמקד בהבדלים ביננו לבין סין.
דיברנו רבות על כך שבישראל מטילים רווח גולמי של מאות אחוזים על המוצרים שמיובאים מסין ופרשנו לפניכם את הסיבות לכך ...


לא כך ב YIWU... רוב העסקים בעיר YIWU מטילים רווח גולמי של  15 עד 25 % על המוצרים  [אגב יש לי מפעל בסין ואני יצרן כמו כולם כאן . הרווח הנמוךהזה שתיארתי כאן הוא אמיתי , אך כמות המכירות היא ענקית וזו הסיבה שהרווח הגולמי כזה נמוך ] ,
 
כשאין הוצאות ומיסים עקיפים חונקים, כשאין מע'מ והמס הוא אחיד ונמוך מאד , כששכר פועלים נמוך כל כך וללא תנאים סוציאלים פנסיות קרן השתלמות וקופות גמל,  וארנונה וחשמל עולה גרוש וחצי  .
כשאין יוקר מחייה חונק .כשמשפחה ,זוג הורים וילד מסוגלים לסיים יום שלם עם 20 יואן לאוכל [12 שקלים] ברור שעלות הייצור נמוכה וברור שהמחירים יהיו זולים .

כשדלק עולה דולר פחות מ 1 $ לליטר. כשרוב כלי הרכב השונים חשמליים ,כשאת כל חומרי הגלם הם מייצרים בעצמם ,לעצמם, וכשהתחרות היא כזו גדולה בין מיליארד וחצי אנשים .כשאין הבטחת הכנסה או דמי אבטלה . כשכולם צריכים לעבוד כדי לאכול . הם ימכרו בזול !!!

אין יצרן או ספק בעיר שיעז להעלות את הרווח הגולמי שלו . אין יצרן או ספק בעיר שיחליט לפתע שהוא מזמין דוגמנית מפורסמת בסין לקמפיין פירסומי ב100.000 $ או פרסומות בטלוויזיה וקמפיינים מטורפים שיגרמו לו להעלות מחירים כתוצאה מהוצאות מרובות ..

כשתהייו כאן תבינו עד כמה הסיני חוסך בהוצאות .הוא ידליק את החשמל בתצוגה רק כשלקוח נכנס וישב בעצמו בחושך .הוא יפעיל חימום או קירור לעיתים רחוקות כשלקוחות מגיעים כבר לסגור את העסקה . כשאין לקוחות הוא ישב בשואו שלו עטוף בשכבות ביגוד ויקפא מקור רק כדי לחסוך בהוצאות החשמל . ולהיות רלוונטי מול המתחרים.



לנו כישראלים קשה להבין למה הספק מתעלף "כשהישראלי דורש 20% הנחה . אנחנו הישראלים לא מצליחם לתפוס שיש מחירים כאלו . הלקוחות שבאים אלינו לא אחת חושבים שהספק עשה טעות במחיר ושואלים אותי אם זה אמיתי או טעות . זו לא טעות . זה אמיתי כי אלו המחירים בסין והמחיר שהוא נקב זה המחיר שהמוצר צריך להיות ולא המחיר בישראל שיש עליו מאות אחוזי רווח . 

נפגשתי עם לקוח בישראל לבקשתו ב "דיזיין סנטר " , הלקוח בחר אריח מסויים שמחירו היה 380 שקל .כשהתיישבנו עם הנציגה עוד בטרם לחצנו אמרתי רק משפט אחד . זה מאד יקר , "אני יכולה לעשות לכם את המחיר ב300 שקל "אמרה  כלומר 80 שקל מבלי ללחוץ .כשניסינו ללחוץ שוב היא ירדה עד 250 שקל ,שימו לב ... את האריח הזה אנו קונים כאן גרניט פורצלן פול בודי ב 55 שקלים עד הארץ כולל כל ההוצאות . אין ספק שהיבואן שמעסיק את הנציגה בחנות זו רוכש את האריח לפחות ב30 % זול מאיתנו בסין מאחר והוא מזמין ישירות במפעל בסין בכמויות ענק  .

מה זה בעצם אומר ? שהרווח הגולמי המוטל על האריח בישראל הוא מאות רבות של אחוזים . וגם אחרי הנחה גדולה עדיין נשאר ליבואן מאות רבות של אחוזי רווח נוסיף את כל ההוצאות של היבואן שמגולמות בתוך המוצר .ונמצא יוקר מחייה בלתי נסבל.

במרקט של הקרמיקה והכלים הסניטריים והנלווים בעיר קיימים מאות חנויות מפעל .התחרות היא עצומה בינם לבין עצמם , כל יצרן יוצא מגדרו לגרום לנו להכנס אליו לקנות .לא פעם תיראו מוכרים שיוצאים אלי ברגע שהם רואים אותי ומזמינים אותי פנימה עם הלקוחות כמעט בתחינה . אבל כשזה מגיע להנחה גדולה לשיטתם שתגרום לו להפסד הוא לא יהסס לוותר על הלקוח מיד .

בדיוק כך זה יקרה בכל המרקטים בעיר . הסיני יעשה שמיניות באוויר למכור לנו ויירד במחיר עד לנקודה מסויימת .מעבר לנקודה זו הוא ינפנף אותנו החוצה ,

לא מעט ישראלים אינם מפנימים את השיטה הנהוגה בסין ,למרות התדריכים שאני נותן בטרם יציאה למרקטים . אני מבין שקשה לנו להתנתק מהשיטה הנהוגה בישראל .קשה לנו להבין איך עסק יכול להתקיים עם רווח גולמי כל כך נמוך לעומת  הסוחרים בישראל!

מעבר לכך ,לא אחת תיתקלו בבעל מפעל סיני "שנלחץ " והוריד במחיר מעבר לנורמל המקובל בסין ,במקרה זה אני אכנס לתמונה בחשדנות רבה ואבצע מיידית בדיקות על המפעל והספק . לעשות הנחה בישראל של 20 % אחוז זה קל ואפילו מעט ..
אבל בסין זה "חשוד מאד " . בגואנגזו ובפושן הספק נותן הנחות של 50 % אפילו מהמחיר הנקוב ועדיין "דפק " את הלקוחות במאות אחוזים מאחר ושם מוכרים במחירים גבוהים מישראל לעיתים , ובאותה שיטת מכירה כמו בישראל [קומבינה ] של הנחה גבוהה מתימחור גבוה עוד יותר .

הסינים אדיבים בכללי לזרים .למרות "היריקות והגרעפסים " שהם עושים בפהרסיה , רובם אדיבים כלפי הדולרים שאנו מכניסים להם , גם הם וגם אנחנו באים לעשות עסקים .תדאגו ששני הצדדים יצאו "מחוייכים"  מהעסקה . בגואנגזו ובפושן בשנגחאי ובביגין ובערים הגדולות המחירים מאד יקרים . זו הסיבה שקנינים ויבואנים מכל העולם מחפשים ערים זולות בסין .

ספק סיני שלא "מחייך "בסיום העסקה ,הוא ספק שגורם לי לנדודי שינה!

logo בניית אתרים